شیر ترموستاتیک

ولوهای ترموستاتیک ، کنترل مستقیم دمای اتاق را در رادیاتورهای شخصی فراهم می کنند. سنسور مایع یکپارچه با سر ترموستات بلافاصله به هر تغییر دمایی محیط مجاور ، واکنش نشان می دهد. در واقع این فعل و انفعالات با ولوهای ترموستاتیک به صورت خودکار انجام می شود. ولو مطابق با گرمای مورد نظر باز و بسته می شود. این اطمینان وجود دارد که درجه حرارت اتاق به طور مداوم توسط مجموعه ولو به سهولت انجام می شود. تغییرات معین در دمای اتاق می تواند به سهولت با گرداندن دسته انجام شود. در واقع ولوهای ترموستاتیک بسته به تنظیم و دمای سنسور به منظور تنظیم کیفیت جریان مورد استفاده قرار می گیرند. طیف وسیعی از ولوهای ترموستاتیک شامل مجموعه ای از محصولات برای تنظیم گرمایش و سرمایش است. این ولوها به صورت خودکار هستند یعنی بدون نیاز به انرژی کمکی مانند برق یا هوای فشرده عمل می کنند. دمای مورد نیاز بدون استفاده غیر ضروری از آب خنک در سیستم های خنک کننده ، آب گرم یا بخار در سیستم های گرمایشی به صورت ثابت نگه داشته می شود. به این ترتیب اقتصاد عملیاتی و بهره وری به حداکثر می رسد.

ولوهای ترموستاتیک از 3 جزء اصلی تشکیل شده اند:

  • بخش تنظیم با دستگیره ، فنر ارجاعی و مقیاس تنظیم
  • بدنه ولو با اریفیس، مخروط بسته شدن و عناصر آب بندی
  • عنصر ترموستاتیک آب بندی شده و bellows و شارژ

ترتیب عملکرد نیز به شرح زیر است :

  • تغییرات فشار در سنسور به عنوان نتیجه ای از یک تغییر دما در سنسور رخ می دهد.
  • این فشار از طریق یک لوله مویرگی و bellows به ولو منتقل می شود و به عنوان یک نیروی باز و بسته کننده عمل می کند.
  • دسته ای در بخش تنظیم و فنر ، نیرویی را اعمال می کنند که در خلاف جهت bellows کار می کند.
  • زمانی که بین دو نیروی مخالف تعادل برقرار می شود ، بخش دوکی ولو در موقعیت خود باقی می ماند.
  • اگر دمای سنسور تغییر کند یا اگر تنظیمات تغییر داده شوند، نقطه تعادل جابه جا می شود و اسپیندل ولو یا بخش دوکی حرکت می کند تا تعادل دوباره برقرار شود یا ولو کاملا بسته یا باز شود.

حوزه کاربرد ولوهای ترموستاتیکی عمومی است. در مناطق مسکونی ، حوزه کاری، ساختمان های عمومی با این نوع ولوها یک فضای راحت را می توان ارائه کرد. این ولوها مستقل از مواد اولیه مورد استفاده حتی برای تنظیم حرارت زیر کف با لوله های پلاستیکی می توانند به کار گرفته شوند. انواع زیادی از این ولوها با ساخت و قطر اسمی متفاوت محدوده عملی از اتصالات را تضمین می کنند.