گیج دما ویکا

در بین ابزارهای سنجش گرما و حرارت، گیج دما ویکا یکی از ابزارهای باکیفیت و پر کاربرد است که در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. اصولاً اندازه گیری دما در پروژه‌های مختلف بسیار مهم است و می‌تواند در روند پیشروی یک واکنش یا یک فرایند را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل شرکت‌های مختلف به دنبال تولید ابزارهای کافی و مناسب برای اندازه گیری دما هستند که ترمومتر ویکا هم یکی از این موارد است. گیج دما ویکا با توجه به تغییراتی که در شکل ظاهری و در بخش‌های استفاده شده در آن به وجود آمده، انواع مختلفی دارد و کاربرد آنها با یکدیگر متفاوت است. پس با ما همراه باشید تا معرفی کلی و کاملی از آنها داشته باشیم. گیج دما ویکا یکی از با کیفیت ترین و پر فروش ترین برندهای گیج دما در سرتاسر دنیا می باشد.
گیج دما ویکا ابزاری ساده برای اندازه گیری دما از که نتیجه اندازه گیری خود را در قالب حرکت عقربه و به صورت آنالوگ گزارش می‌دهد. شرکت ویکا یک برند آلمانی در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق است که در دو کشور آلمان و  لهستان در حال فعالیت است. این شرکت محصولات متعددی در زمینه اندازه گیری فشار، دما و شدت جریان دارد و به همین دلیل محصولات آنها در سطح جهان بسیار پرطرفدار است. کیفیت ترمومتر شرکت ویکا به حدی بالاست که نتیجه اندازه گیری آن برای همه مهندسین مورد تأیید و پذیرفته است.
 گیج دما ویکا چگونه عمل می‌کند؟
ترمومتر ویکا دارای دو بخش مجزا است که یک بخش آن برای اندازه گیری و سنجش دما و یک بخش آن برای اعلام نتیجه اندازه گیری است. در گیج دما ویکا یک سنسور حرارتی فوق العاده حساس به کار گرفته شده است که با توجه به تغییرات دما، عکس العمل نشان می‌دهند. این تغییرات ممکن است تغییر اندازه یا تغییر رسانایی ابزار سنجش نسبت به دما باشد. نتیجه این تغییرات توسط یک مبدل  تبدیل به داده‌های قابل اندازه گیری می‌شود که رایج‌ترین آنها حرکت عقربه و نشان دادن فیزیکی دمای محیط است.
گیج دما ویکا انواع مختلفی دارد و از روشهای مختلفی برای اندازه گیری دما استفاده می‌کند. در این ترمومترها از سیستم‌های جیوه‌ای، الکلی، بیمتال یا همان ترموکوپل، گازی یا سایر موارد مشابه استفاده شده است که همه آنها نسبت به تغییرات دما حساس هستند. تغییرات این حسگرها با آهنگ مشخص و یکنواختی توسط مبدل به سیستم نمایشگر که اغلب عقرب است انتقال داده می‌شود و حرکت آن نشان دهنده تغییر  دما در محیط است. بنابراین خیلی راحت می‌توان اندازه گیری دما و کنترل دما در محیط‌های مختلف را انجام داد.