امسال ۶۴ درصد از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به کرمانشاه جذب شد


هوشنگ بازوند ظهر امروز در نشست با ائمه جمعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شرایط سختی به دلیل شیوع بحران کرونا در جهان به وجود آمده و ایران نیز با وجود مشکلات فراوان و تحریم‌های استکبار جهانی توانسته جز کشورهای موفق در مدیریت این بحران باشد.

وی افزود: از ابتدای شروع ویروس کرونا در استان یک نقشه راه برای مقابله با این بیماری تهیه شد و در پیک اول هزار تخت بیمارستانی و تولید ۳۵۰ هزار عدد ماسک در روز پیش بینی شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون که این استان در پی چهارم بیماری کرونا قرار دارد وضعیت استان با میانگین فوت یک یا ۲ نفر در روز خوب است، اما احتمال اوج‌گیری این بیماری طی روزهای آینده بسیار بالا است لذا باید آمادگی کامل در این زمینه با مدیریت و همراهی مردم داشته باشیم.

بازوند با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت هفت شهر استان کرمانشاه آبی و هفت شهر دیگر زرد است، گفت: ۶۷ تا ۷۲ درصد مردم استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که اگر این رقم به ۸۵ درصد برسد وضعیت حادی در پیش رو نخواهیم داشت.

وی به پروژه‌های و طرح‌های افتتاحی هفته دولت در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: در مجموع طی سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه ملی در کرمانشاه افتتاح شده که از جمله آن می‌توان به نیروگاه زاگرس با افزایش ۳۰ درصدی راندمان و طرح دامپروری سپیدان کوثر نام برد.

بازوند به سرمایه‌گذاری دولت در بخش پالایشگاه و حوزه نفت و گاز استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: پتروشیمی اسلام آباد غرب که تا پیش از این تنها یک اسم بود بعد از سال‌ها با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل منابع دولتی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون پیمانکار در حال شروع عملیات این پتروشیمی است، گفت: با ساخت پتروشیمی اسلام آباد غرب، کرمانشاه به قطب نخست پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: قرار است یک پالایشگاه و یک پتروشیمی در شهرستان گیلانغرب نیز ساخته شود که سرمایه گذار آن دولت است و نیز سه پتروشیمی کوچک‌تر با سرمایه گذاری نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان در اورامانات، سنقر و کنگاور با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد که هم اکنون زمین‌های آن مشخص شده است.

وی یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی استان کرمانشاه را بیکاری دانست و افزود: با تدوین سندهای اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و سرمایه گذاری توانسته‌ایم جلوی رشد آمار بیکاری را بگیریم.

بازوند با اشاره به ظرفیت مرزهای این استان، گفت: در شرایط تحریم ۴۶ درصد کل صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت گرفته و در این بین تنها ۱۴ درصد صادرات از طریق مرز پرویزخان انجام شده است.

اخبار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *