عایق الاستومریک رولی ساده

عایق الاستومریک رولی ساده

عایق الاستومری

یکی از انواع عایق برودتی و حرارتی است که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. ساختار این عایق به صورت سلول بسته است و مقاومت آن در برابر آلودگی, رطوبت, بخار آب و حرارت بسیار بالا می باشد. عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی, کانال های هوا, لوله های بزرگ, سیستم های گرمایشی و سرمایشی, صنعت خودرو سازی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

عایق های رولی با توجه به محیط های مورد استفاده و شرایط آب و هوایی در ضخامت های مختلف بر روی سطوح خارجی کانال های هوا، مخازن، لوله های تاسیسات و … نصب می گردند. عایق الاستومری رولی ساده موجب کاهش اتلاف حرارت در سیستم های تهویه مطبوع و سایر موارد نامبرده می گردد.

عایق الاستومری رولی ساده، عمدتا برای عایقکاری سیستم های تاسیساتی در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و گزینه بسیار مناسبی برای عایق کاری لوله های با قطر بزرگ محسوب می گردد.

عایق الاستومری رولی ساده در عرض های ۱۰۰۰ میلیمتر و ۱۲۰۰ میلیمتر و در ضخامت های ۶، ۹، ۱۳، ۱۹، ۲۵، ۳۲، ۵۰ میلیمتر عرضه می گردند.

مزایا

عایق الاستومری رولی ساده سبک و انعطاف پذیر بوده و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند.استفاده از عایق الاستومری رولی ساده موجب صرفه جویی درهزینه های انرژی شده وعملیات نصب آن براحتی صورت می گیرد. عایق الاستومری مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و بخار، خوردگی، رشد قارچ و کپک ، آتش، روغن و مواد شیمیایی داشته و بدون HCFC, HFC, CFC و گرد و غبار و الیاف می باشد.ضمنا هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی برای کاربر یا نصاب ایجاد نمی کند.

جهت نصب عایق الاستومری رولی ساده بر روی سطوح، از چسب مایع مخصوص و جهت پوشش دهی درزهای موجود می توان از نوار درزگیر های مخصوص عایق الاستومری استفاده نمود.همچنین برای بریدن عایق الاستومری رولی ساده به ابعاد مورد نظر، قیچی یا کاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد اطلاعات فنی عایق الاستومری رولی ساده باید بگوییم که دمای کارکرد این عایق بین ۳۰ تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. چگالی آن بین ۴۵ تا ۷۰ کیلوگرم بر مترمربع بوده و از ضریب انتقال حرارت ۰.۰۳۲ وات بر متر درجه کلوین برخوردار است.