عایق فومی لوله ای

عایق فومی لوله ای

فوم های لوله

امروزه به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار میگیرند. این فوم ها در انواع مدل ها با ضخامت های گوناگون از 12 تا 63 میلی متر موجود می باشند. فوم های لوله در انواع الاستومری و پلی اتیلنی به صورت توری، روکش آلومینیوم و غیره تولید شده و در بازار عرضه میشود. فوم های پلی اتیلنی ترکیبی از پلی اتیلن فشرده بوده و به دلیل تراکم بالای سلولها بهترین نوع عایق برای انواع لوله ها می باشند. فومهای الاستومری ساختاری سلولی بسته ای داشته و در برابر بخار و رطوبت مقاومت بالایی دارند. فوم های لوله ی الاستومری و پلی اتیلنی به عنوان عایق رطوبتی، حرارتی و برودتی و صدا مورد استفاده قرار میگیرند. این فوم ها باعث محافظت لوله ها در برابر ضربات احتمالی شده و باعث افزایش عمر مفید آنها میگردد.

مزیت استفاده از فوم لوله پلی اتیلنی

این فوم ها ضد رطوبت بوده و مانع از نفوذ آب میشوند. به همین سبب از پوسیدگی و زنگ زدن لوله ها جلوگیری میکنند. این فوم ها در دمای منفی 35 درجه سانتی گراد تا مثبت 90 درجه سانتی گراد قابل استفاده می باشند. این فوم ها همچون فوم های الاستومری در برابر عوامل مخرب شیمیایی و محیطی مقاوم می باشند.

کاربرد فوم لوله

  • عایق کاری لوله های آب گرم و سرد
  • عایق کاری تاسیسات حرارتی و برودتی در صنایع مختلف چون نفت و گاز
  • محافظت از سیستم لوله کشی در برابر آسیب های فیزیکی و شیمیایی
  • کاربرد در صنایع خودرو سازی، صنایع بسته بندی و تزئینی

 

این نوع از عایق های حرارتی و برودتی الاستومری که به شکل لوله ای می باشند (عایق لوله ای یا فوم لوله ای) جهت عایق کاری لوله های آب موجود در ساختمان ها، پاساژها، هتل ها و …، لوله های سرمایش و گرمایش، لوله های ۵ لایه مانند؛ سوپر پایپ و نیو پایپ، لوله های سبز و سفید رنگ، لوله های موجود در موتورخانه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. این عایق های نسل جدید (فوم الاستومری لوله ای) جایگزین پشم شیشه و فوم های سفید رنگ بوده و در تمامی سایز و مدل ها موجود می باشند.

عایق های الاستومریک لوله ای دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که به شرح ذیل اعلام می گردد:
۱- سرعت اجرای بسیار بالا
۲- ضریب انتقال حرارت :
۳- جاذب صدا (عایق صوتی)
۴- ضد آتش و نسوز
۵- مقاوم در برابر نفوذ آب و ضد رطوبت
۶- عدم ایجاد پوسیدگی در فضای بین لوله و عایق الاستومری
۷- تراکم و چگالی فوق العاده بالا نسبت به نمونه های مشابه در بازار