عایق لوله ای الاستومریک

عایق لوله ای الاستومریک

فوم الاستومری

این فوم معمولا در سیستم های تهویه مطبوع و تاسیسات سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.ساختار فوم الاستومری سلول بسته بوده  و مواد مورد استفاده در آن مقاومت بالایی در مقابل نفوذ رطوبت دارا می باشند.

ضخامت های معمول در خصوص عایق های الاستومریک 10، 13 و 19 میلیمتر می باشد. این عایقها به شکل شاخه های دو متری بوده که پس از اجرا و تست لوله های تأسیساتی و ایجاد شیار در طول عایق لوله ای، به دور لوله افتاده و با چسب و تیپ درزگیر مخصوص اجرا می گردد.

 

کاربردهای عایق های لوله ای الاستومریک  :

لوله های ۵ لایه

لوله های گرمایش و سرمایش

لوله های آب ساختمان های مسکونی، مراکز تجاری و صنعتی

 

عایق الاستومری لوله ای جزء عایق های حرارتی و برودتی محسوب می گردد که مانع از چگالش در لوله های آب سرد شده و از یخ زدگی آنها جلوگیری بعمل می آورد.همچنین در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما و گرما می گردد.عایق های لوله ای الاستومری، از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی ممانعت می کنند.این عایق ها موجب صرفه جویی انرژی در سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه می گردند.

عایق الاستومری لوله ای بصورت عایق الاستومری لوله ای ساده ،عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم و عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور عرضه می گردد که نوع ساده آن جهت عایقکاری در فضاهای بسته و نوع با روکش آلومینیوم در ضخامت های مختلف برای استفاده در محیط های باز بکار گرفته می شود.

عایق لوله ای الاستومری در ضخامت های ۹، ۱۳، ۱۹، ۲۵   میلیمتر قابل عرضه می باشد.

 

مزایای عایق های لوله ای الاستومریک :

عایق های الاستومری سبک و انعطاف پذیر بوده  و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند.استفاده از این عایق ها موجب صرفه جویی درهزینه های انرژی شده وعملیات نصب آن براحتی صورت می گیرد. عایق الاستومری مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و بخار، خوردگی، رشد قارچ و کپک ، آتش، روغن و مواد شیمیایی داشته و بدون HCFC, HFC, CFC و گرد و غبار و الیاف می باشد.ضمنا هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی برای کاربر یا نصاب ایجاد نمی کند.نگهداری و نظافت آسان از دیگر مزایای این دسته از عایق های الاستومری به شمار می رود.

این فوم ها به طور موثری مانع از انتقال حرارت شده و توانایی بالایی در جلوگیری از نفوذ بخار دارد. سطح داخلی این فوم ها دارای پوشش ضد بخار بوده و مانع مناسبی برای رطوبت می باشند. مقاوم در برابر آتش بوده و به راحتی قابل نصب می باشد. این فوم ها برای صرفه جویی در انرژی مناسب بوده و بعد از عملیات نصب لوله و اتصالات به روی کار کشیده میشود.