فلنج گردن دار جوشی calperti

مشخصات فنی فلنچ گردن دار جوشی

گردن فلنج به شکل مخروطی شکل می باشد و قطر انتهای آن به اندازه قطر لوله می باشد. این نوع فلنچ به علت نوع اتصال که به صوت لب به لب (BW) بوده پرکاربردترین نوع فلنج می باشد. همچنین تحمل فشار، دما و تنش های بالا این امکان را فراهم می سازد که از این فلنچ در خطوط مختلف اعم از فشار بالا یا پایین استفاده شود. این فلنچ در دو نوع RF ،FF تولید می گردد. این نوع فلنچ بر اساس استاندارد ASME B16.5 تولید می گردد. از گردن این فلنچ برای انتقال تنش به خط لوله استفاده می شود. به همین دلیل قیمت فلنج جوشی گلو دار از باقی فلنچ ها بیشتر می باشد.

 

فلنج گردن دار جوشی گال پرتی

فلج گردن دار جوشی گالپرتی جزء فلنج های با کیفیت و تقویت شده می باشد که به صورت اتصال لب به لب بوده که انتهای گردن فلنج با لوله جوش داده می شود که تحمل فشار و دما آن بالا بوده و در صنعت پر کاربرد است.

مشخصات فنی فلنج گردن دار جوشی گالپرتی

فلنج گردن دار جوشی گالپرتی فلنجی است که گردن مخروطی آن در انتهای لوله با قطر لوله برابر است و به لوله جوش داده می شود که باعث می شود این فلنج ها فشار بیشتری را تحمل کند و در دماهای مختلف کارایی بهتری داشته باشند. فلنج گردن دار جوشی در دو نوع معمولی و بلند ساخته می شود و از ضخامت مناسبی برخوردار است که باعث می شود در تنش های برشی و ارتعاشی کارایی خوبی داشته باشد. بخشی مخروطی شکل گردن فلنج که با نزدیک شدن به لوله ضخامت آن کم می شود که این امر باعث می شود فلنج تقویت شده و در مواقع تنش زدایی و جوش با اشعه ایکس و گاما صفحه فلنج از محل گرما دور مانده و از آسیب جلوگیری می شود. اتصال این نوع فلنج ها با لوله به صورت لب به لب می باشد و جزء پرکاربردترین فلنج ها در صنعت می باشند.

نکات و مزایای فلنج گالپرتی
فلنج گردن دار جوشی گال پرتی با توجه به ضخامت مناسب و جوشی بودن آن به صورت لب به لب با لوله از مقاومت خوبی در برابر فشار و دمای بالا برخوردار می باشد.

کاربرد فلنج گردن دار جوشی گال پرتی
صنایع نفت و گاز
صنایع پتروشیمی
اتصال پمپ به لوله
اتصال الکترو موتور به گیربکس
اتصال لوله به شیرآلات
اتصال لوله رزوه ای به شیرآلات
از فلنج استیل برای صنایع غذایی استفاده می شود.