گسکت اسپیرال وند

گسکت اسپیرال وند

گسکت اسپیرال وند

گسکت که در اصطلاح به آن واشر و یا درزبند نیز گفته می شود، برای آب بند کردن بین دو جسم قرار می گیرد. برای جلوگیری از نشتی در سیستم ها از گسکت (gasket) بین فلنج ها استفاده می شود که با سفت کردن پیچ های فلنج تعادل بین آن ها برقرار می شود. یکی از پر کاربردترین گسکت ها در صنعت گسکت اسپیرال وند می باشد که از دو لایه اصلی تشکیل می شود یکی از لایه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و لایه دیگر بنا به کاربرد آن در صنعت از ازبست، تفلون و یا گرافیت ساخته شده است.

گسکت های اسپیرال وند آتراسیل ایده آل ترین نوع گسکت در بین واشرهای نیمه فلزی هستند. گسکت های اسپیرال وند به دلیل ساختار خاصی که دارند عملکرد آب بندی بسیار بالا و مطلوبی از خود نشان می دهند . این نوع گسکت متشکل از یک نوار های نازک فلزی (غالباً از جنس فولاد ضد زنگ) و یک لایه پرکننده از جنس گرافیت، تفلون، مواد غیر آزبستی و … می باشد که با مقطع ” V ” شکل و بصورت فشرده دور هم پیچیده شده است . ارتجاعي بودن و مقاومت آن ، اين گسكت را بعنوان يك گزينه مناسب براي استفاده در كاربردهاي متنوع متمايز ساخته است.

گسکت اسپیرال وند (Spiral Wound Gasket) برای آب بندی بین فلنج ها استفاده می شود که به دلیل ساختار داخلی مناسب در صنعت بسیار پر کاربرد می باشد و به 3 دسته بدون رینگ، با رینگ داخل و با رینگ خارج تقسیم بندی می شود.

مزایای گسکت اسپیرال وند
گسکت های اسپیرال وند به دلیل ساختار با کیفیت و وجود لایه های داخلی و خارجی دارای آب بندی بسیار مناسب می باشد. نصب این گسکت ها سریع و آسان بوده و با خاصیت ارتجاعی مناسب قابلیت تحمل فشار و دما بالایی دارد.

کاربرد واشر یا درزبند اسپیرال وند
پالایشگاه ها
صنایع فرایند های شیمیایی
نیروگاه ها
صنایع هوایی

قابلیت ارتجاعی بودن در واشرها و مقاومت بالا باعث می شود در صنعت بسیار پر کاربرد و گزینه ی مناسبی باشد. گسکت های اسپیرال وند به دلیل استفاده از چندین حلقه متوالی نوار فلزی و ادغام با نوار میانی دارای آب بندی مناسبی می باشد. این حلقه ها از جنس مناسبی ساخته شده است که می تواند فشار را تا 200 بار تحمل کند و محدوده دمایی 200- تا 1000 درجه سانتیگراد را در محیط های مختلف پوشش دهد. گسکت یا واشر اسپیرال وند به دلیل قابلیت ارتجاعی مناسب در برابر فشار ناگهانی و شوک دمایی و یا ارتعاش، بسیار مقاوم می باشد و با وجود نصب سریع و آسان هیچ گونه آسیبی به فلنج وارد نمی کند. گسکت مارپیچی اسپیرال وند تا سایز 60 اینچ در بازار موجود می باشد.